Always able to maintain your service
Developer reply
Thanks for the 5 stars, John. We're happy to help.
Loading…
Always able to maintain your service
Developer reply
Thanks for the 5 stars, John. We're happy to help.
Terrible app for a terrible insurance company. The driving test has no way to indicate you aren't driving, I am "driving" when I'm sitting there doing nothing. My rate went from 150 to 190 to 220 all based on a driving test I never took because I wasn't driving my car. I called them and there was nothing they would do to fix it. Customer support is a joke, they will straight up lie to your face about what they can and can't do. Getting the coverage you pay for is terrible too. Never again.
absolutely insane rates, literally the only reason I came to them was because my estimate was the lowest out of all of them, and ended up paying almost $500 a month for insurance, and then when I went to call and cancel because I got a better deal with a different provider they told me I was only able to cancel my policy on the day of or at the end of my 6-month policy day, literally traded me like I was speaking simlish because I wanted to cancel it in advance, do not get their insurance.
Developer reply
Hi, Cameron. We’re sorry to hear you wish to cancel. We’d love for you to stick with us, but we understand why you may choose another carrier if you find a lower rate. Typically, the primary named insured can cancel anytime in the Root app or at the end of their 6-month term. We appreciate your feedback and we'll be here if you need anything.
this policy is about to renew for the 3rd time. I haven't been able to get a call back from a real person in this year. when I tried to drop one vehicle and add another, the app dropped the wrong one. I could not get assistance in fixing it. I had to figure it out myself no matter how many emails I sent. Had I not checked the policy, I would have know I was driving an uninsured van. Now I want to drop full Comp and Collision because of the increases. it wont let me.
1 people found this helpful
Developer reply
Hi, Kimberly. We're sorry to hear of any trouble getting in touch. Please feel welcome to reach back out to our customer support team at contact@joinroot.com so that they can answer questions about your specific situation.
horrible, I cant wait till im done with my payments so I can switch to a new app and insurance company. trash company and service
Developer reply
Hi, Johnnie. We're sorry to hear this and hope to improve your experience. If you need help using the Root app or have questions about your specific account, you can reach our customer support team at contact@joinroot.com.
easy to set up without talking to anyone or sitting on the phone :)
Developer reply
Thanks for sharing, Tati. We're glad we could make insurance easy for you.
worst insurance ever. Had tickets and understandably my rates went up but after my tickets were resolved they refused to lower my premium. Then when I canceled my policy, they said I was due a refund. After I got the refund they charged me for an extra month and refused to refund it. Stay Away!!
Developer reply
Hi, Dan. We aim to make all aspects of your experience clear and convenient, starting when you sign up. If you have questions about a payment, the status of your policy, or anything else, you can reach our customer support team at contact@joinroot.com.
If you need to open this app, make sure you have 3 business days because it might randomly stop working entirely with no recourse, and reinstalling it doesn't help.
Developer reply
Hi, Thomas. That doesn't sound like the experience we want for you. If you need help and haven't done so already, you can reach Customer Support 9 a.m. to 8 p.m. ET, M-F at 1-866-980-9431 or anytime by email at contact@joinroot.com.
Payments increased and App locations tracking mode for Drivers
Developer reply
We're sorry to hear of any disappointment with your rate. We appreciate you giving Root a try and we'll be here if you need anything.
worst decision possible any physical company would be much more beneficial.
Developer reply
Hi, John. We hope to improve your experience going forward. If you need help with anything and haven't done so already, you can reach Customer Support 9 a.m. to 8 p.m. ET, M-F at 1-866-980-9431 or anytime by email at contact@joinroot.com.
From 245 saved reviews since 12 Sept 2018, all countries.
Share of the 194 negative reviews that mention it
“All I needed was to get to the 27th so that my account doesn't overdraft again and there was nothing they could do because of policy.”
“The next day I open app to purchase and the quote was increased...it was more than I pay now.”
“App was buggy during the test drive.”
“This app also eats up your battery life.”
“The app does not give any indication when it contacts their servers, nor whether there have been problems uploading data.”
“I couldn't find out how to control this.”
Share of the 29 positive reviews that mention it
“This is the great cheap easy to use insurance Cheapest, that I have found so far.”
“sounds like a good way to dig every little penny out of you since the application does not allow a screenshot to be taken to show proof.”
“they were so amazing it was easy to acquire the insurance it wasn't no hassle I had a great experience with them trouble free”
A drop after an update usually means the update broke something.